Gra ogólnie
1. Co to jest ambona?
Ambona jest miejscem, gdzie możesz całej parafii ogłosić co tylko zechcesz (byleby, oczywiście, było to zgodne z przykazaniami, a nade wszystko z regulaminem).
Kazania, wygłaszane z ambony, widoczne są w całej grze (także na stronie przed zalogowaniem). Pojawiają się zamiennie przez określony czas.
Aby wysłać kazanie na ambonę, wejdź na
swoją stronę profilową.
2. Co to jest Księga Parafialna?
Księga Parafialna to miejsce na
stronie głównej, gdzie pokazywane są ważniejsze wydarzenia, zachodzące w Imperium, m.in.:
- przysługi i świństwa, które gracze wzajemnie sobie czynią,
- wzajemne sabotaże,
- przyjaźnie, zawierane między graczami, jak i wciąganie na listę wrogów,
- informacje o pokutnikach i wybawieniach.
Warto spoglądać na Księgę Parafialną, żeby wiedzieć, czym inni gracze aktualnie się zajmują.
3. Czy gra jest płatna?
Gra Imperium Ojca jest darmowa.
Istnieje jednak możliwość wykupienia (poprzez SMS bądź przelew) specjalnej waluty - moherków, które pozwalają na zakup dodatkowych przedmiotów czy funkcji.
4. Czy mogę przekazać innemu użytkownikowi złotówki?
Nie, w tej chwili nie ma możliwości przekazywania złotówek innym graczom. Jedynym, co można komuś przekazać, są moherki.
5. Czy mogę sprawdzić ile komuś rzuciłem na tacę?
Nie, nie ma możliwości, aby zobaczyć, ile rzuciło się komuś na tacę.
6. Czy mogę sprawdzić kto mi rzucał na tacę?
Nie, nie ma możliwości, aby zobaczyć, kto ile rzucił Ci na tacę.
7. Czy można mieć jednocześnie dobrą i złą charyzmę?
Nie, nie można mieć zarazem dobrej i złej charyzmy.
Do natury charyzmy należy to, że ujemna i dodatnia charyzma znoszą się wzajemnie. Na przykład, jeśli masz 172 punkty charyzmy (dobrej) i wykonasz pokusę za -15 punktów charyzmy (złej), nie będziesz mieć 172 charyzmy dobrej i 15 charyzmy złej, ale 157 charyzmy dobrej.
Rodzaj charyzmy ma wpływ na ścieżkę, jaką w grze podążasz (dobrą czy złą), ale nie ma znaczenia w przypadku rang i wymagań prac, nauk itp.
8. Czy są jakieś limity w zbieraniu na tacę?
Tak, taca nie jest nieskończenie pojemna, więc zbieranie na tacę ma swoje limity.
Jedna osoba może Ci rzucić na tacę tylko raz dziennie.
W danym dniu może Ci rzucić na tacę maksymalnie 100 osób.
9. Czy złotówki z tacy od razu trafiają na moje konto, czy dopiero po pewnym czasie?
Co na tacy, to na koncie. Złotówki z tacy, czyli z kliknięcia w Twój cudowny link, pojawiają się na Twoim koncie natychmiastowo.
10. Czym jest boska interwencja?
Boska interwencja to nieoczekiwane zdarzenie, które może Ci się przytrafić w każdej chwili - nie znasz dnia ani godziny! Ulec zmianie mogą Twoje statystyki, ilość posiadanych złotówek, moherków, a nawet stan Twojego inwentarza. Jednym słowem zmiana może dotyczyć wszystkiego i być zarówno na Twoją korzyść, jak i niekorzyść.
Informacje o nieoczekiwanych, które na Ciebie spadły a powodowane były boską interwencją, znajdziesz w swoim
Dzienniku kapłańskim.
Z pokorą przyjmuj interwencje Sprawiedliwego!
11. Czym jest Imperium Ojca?
Imperium Ojca to wyjątkowa, satyryczna gra internetowa, która toczy się w wirtualnej rzeczywistości, stylizowanej na środowisko kościelne.
Celem gracza - który grę rozpoczyna jako kleryk i poprzez wykonywanie odpowiednich czynności doskonali się, a tym samym wspina po stopniach kościelnej hierarchii - jest takie rozwinięcie postaci, aby, wzorując się na Ojcu Dyrektorze, można było stworzyć własne imperium.
12. Jak mogę dostać się na ambonę?
By dostać się na ambonę, wejdź na swoją
stronę profilową, a tam - w zakładkę AMBONA. Następnie wpisz kazanie i kliknij przycisk WYŚLIJ, by wygłosić je całej parafii.
Pamiętaj, że głoszenie kazań kosztuje! W momencie wysłania kazania opłata za nie zostanie automatycznie pobrana z Twojego konta.
13. Jak się daje / zbiera na tacę?
Rzut na tacę to nic innego jak kliknięcie w cudowny link, przypisany do danego księdza – gracza Imperium Ojca.
Aby rzucić komuś na tacę, należy kliknąć w jego cudowny link. Pamiętaj, że danemu ojcu możesz rzucić na tacę tylko raz dziennie i nie możesz być wówczas zalogowanym w grze.
Aby zbierać na tacę, należy poprosić znajomych o klikanie w nasz cudowny link. Swój cudowny link znajdziesz na każdej podstronie gry, a także na
swoim profilu w zakładce Zbieraj na tacę.
Koniecznie, księże, zapoznaj się z
Kursem zbierania na tacę!
14. Jak usunąć konto?
Jeśli chcesz usunąć konto, wejdź na stronę
Ustawienia. Następnie znajdź opcję Usunięcie konta i kliknij w przycisk USUŃ MOJE KONTO. Otrzymasz wówczas e-mail z linkiem, w który należy kliknąć. Uwaga! Kliknięcie w ten link ostatecznie usunie Twoje konto z Imperium Ojca!
15. O co chodzi z dobrą (dodatnią) i złą (ujemną) charyzmą?
Dodatnią, dobrą charyzmę zdobywa się poprzez wykonywanie dobrych uczynków – modlitw i przysług. Natomiast ujemną, zła charyzmę zyskuje się przez czynienie zła – pokus i świństw. Należy uważać i być konsekwentnym, gdyż dobra charyzma znosi złą i vice versa.
Innymi słowy, gracz Imperium Ojca, podobnie jak każdy zwyczajny człowiek, ma wolną wolę i może sam wybierać, czy podążać drogą dobra czy zła. Jednak każdy kolejny uczynek prowadzi go głębiej ku dobru lub złu i coraz trudniej jest mu zawrócić.
Tak więc póki nie zdobędziesz odpowiednio dużo dobrej lub złej charyzmy, widzisz planszę, przypominającą Ci o konieczności wyboru między dobrem i złem. Lecz później, gdy zabrniesz już dostatecznie daleko, czyli przekroczysz pewien próg charyzmy, wybierać nie możesz – widzisz tylko uczynki jednego typu.
16. O co chodzi z tym cudownym linkiem?
Każdy użytkownik gry Imperium Ojca ma swój osobisty link, który działa jak taca – zbiera złotówki. Każde kliknięcie w ten link to dodatkowe złotówki na Twoim koncie. Dlatego namawiaj znajomych, by w niego klikali – w ten sposób wspomogą Cię w trudnej kapłańskiej posłudze!
Link znajdziesz na prawie każdej stronie gry, także na
swoim profilu w zakładce ZBIERAJ NA TACĘ oraz na stronie pożegnalnej (po wylogowaniu).
Cudowny link możesz też bezpośrednio wrzucić na Facebook! Wystarczy, że klikniesz w przycisk UDOSTĘPNIJ i będziesz postępował zgodnie z instrukcjami, który zobaczysz.
17. Od czego zależy, ile dostaję za jedno kliknięcie w mój cudowny link?
To, ile dostajesz za kliknięcie w cudowny link, to znaczy ile zostaje Ci każdorazowo rzucone na tacę, zależy tylko i wyłącznie od Sprawiedliwego.
Płatności SMS
1. Do czego służą płatności SMS?
Za pomocą SMSów można kupić moherki - specjalną walutę w grze, która umożliwia zakup dodatkowych przedmiotów i funkcji.
Aby kupić moherki, wejdź na stronę
Moherki i wyślij SMS o odpowiedniej treści na jeden z podanych przez nas numerów, w zależności od ilości moherków, jaką chcesz zakupić.
2. Otrzymany kod z SMS nie działa
Przede wszystkim jeszcze raz wejdź na stronę
Moherki i upewnij się, że otrzymany kod przepisujesz poprawnie. Zazwyczaj problem bierze się stąd, że kod wpisywany przez użytkownika na stronie Moherki różni się od kodu, otrzymanego w SMSie.
Pamiętaj też, że każdy kod można wykorzystać tylko raz. Jeżeli kod został już wykorzystany, to nie zadziała, nawet jeśli przepisujesz go poprawnie.
Jeśli mimo wszystko kod nie działa, skontaktuj się z obsługą poprzez
formularz.
3. Wysłałem(-am) SMS, ale nie otrzymałem(-am) kodu
SMSy zwrotne z kodem czasami dostarczane są z opóźnieniem. Możesz otrzymać kod nawet dopiero po kilku godzinach (są to jednak szczególne przypadki). Niestety, musimy prosić Cię o cierpliwość!
W międzyczasie upewnij się, czy SMS został wysłany na poprawny numer, a także czy jego treść była właściwa (wiele kłopotów wynika stąd, że użytkownicy zapominają w treść SMSa wpisać słowo OJCIEC).
Innym częstym powodem problemów jest zbyt szybkie wysłanie SMSów jednego po drugim (można wysłać tylko 1 SMS na godzinę!).
Jeśli jednak wszystko wykonałeś(-aś) poprawnie, czas mija, a kod nie nadchodzi, skontaktuj się z obsługą.
Płatności przelewami
1. Dokonałem(-am) płatności, ale moje konto nie zostało doładowane moherkami
Sprawdź historię transakcji na stronie
Moherki. Jeżeli w Twojej historii transakcji nie ma informacji o doładowaniu moherków za pomocą przelewów, to znaczy, że diabeł nam namącił ;) - i dlatego koniecznie skontaktuj się z obsługą poprzez
formularz kontaktowy.
Abyśmy mogli szybciej rozwiązać Twój problem, w swoim zgłoszeniu podaj ID transakcji z systemu transakcyjnego.
2. Jak kupić moherki przez przelew?
Aby kupić moherki przez przelew, wejdź na stronę
Moherki. Zdecyduj, ile moherków chcesz kupić i kliknij w przycisk DOŁADUJ przy odpowiedniej sumie. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony(-a) na stronę swojego banku. Tam postępuj zgodnie z instrukcjami systemu transakcyjnego, a dokonasz płatności.
Uwaga! Moherki opłacane przelewem są tańsze niż kupowane przez SMS!
Mój profil
1. Co daje posiadanie przyjaciół / wrogów?
Posiadanie przyjaciół daje Ci satysfakcję, że tyle osób Cię lubi. :)
Posiadanie wrogów daje Ci informację, po kim możesz spodziewać się świństwa.
Żadnych więcej korzyści przyjaciele i wrogowie nie dają.
2. Co ma wpływ na poziom mojej duchowości?
Na Twoją duchowość wpływa wiele wydarzeń.
Zyskujesz duchowość, wykonując modlitwy bądź pokusy, zaś tracisz ją, gdy ktoś skutecznie uczyni Ci świństwo lub przysługę.
Możesz zyskać dodatkową duchowość dzięki przedmiotom osobistym.
Swoją duchowość możesz przekazywać Moherowych Beretom kościoła, do którego należysz, aby zwiększyć ich obronę, fanatyzm i siłę ducha. Jednak nie dotyczy to dodatkowej duchowości, otrzymanej z używanych przedmiotów osobistych - tej przekazać nie można.
3. Co to jest dziennik kapłański?
Dziennik kapłański to miejsce na Twoim profilu, gdzie zapisywane są ważniejsze wydarzenia, z Tobą związane, m.in.:
- świństwa i przysługi, które uczyniłeś Ty lub uczyniono Tobie,
- Twoje sabotaże działań innych i innych sabotaże działań Twoich,
- wybawienia, których dokonałeś,
- przyjaźnie, które zawarłeś,
- Twoje mistrzowsko-uczniowskie relacje,
- zdarzenia losowe, które Ci się przytrafiły.
Dzienniki kapłańskie znajdziesz też na profilach innych kapłanów, nie zobaczysz tam jednak wszystkich wpisów, a tylko te, dotyczące Ciebie (czyli np. wybawienia, przysługi, świństwa, przyjaźnie).
Odpowiednikiem dziennika kapłańskiego, obejmującego wydarzenia w całym Imperium, jest Księga Parafialna.
4. Czy moje złotówki w skrytce są naprawdę bezpieczne?
Tak! Twoje złotówki w skrytce są naprawdę bezpieczne, ponieważ jesteś jedyną osobą, która może je stamtąd podjąć.
5. Czym jest charyzma?
Charyzma to jeden z parametrów Twojej postaci, odpowiednik doświadczenia z innych gier.
Od charyzmy zależy między innymi to, jakie czynności możesz wykonywać, jakich przedmiotów możesz używać, jak trudno jest zrobić Ci przysługę lub świństwo, kto może być Twoim mistrzem i uczniem, a także jak wysoka jest Twoja ranga i jak wysoko w rankingu graczy jesteś.
Charyzma może być dobra, anielska (dodatnia) lub zła, diabelska (ujemna). Rodzaj charyzmy nie ma wpływu na rangę i możliwość wykonywania czynności, lecz charyzmę każdego rodzaju zdobywa się poprzez inne działania. Dobrą charyzmę dają z sukcesem czynione modlitwy i przysługi, zaś zła charyzma jest nagrodą za zakończone powodzeniem pokusy i świństwa.
Uwaga! Pamiętaj, aby konsekwentnie wykonywać czynności, dające określony rodzaj charyzmy, gdyż charyzma dodatnia i ujemna wzajemnie się znoszą!
6. Czym jest duchowość?
Duchowość to jeden z parametrów Twojej postaci, którego odpowiedni poziom może być warunkiem wykonywania niektórych czynności.
7. Czym jest inteligencja?
Inteligencja to jeden z parametrów Twojej postaci. Zdobywa się ją poprzez naukę umiejętności.
Od inteligencji zależy stopień rozwoju postaci (na podstawie którego powstaje
ranking), a także to, jakie czynności można wykonywać.
Ilość punktów inteligencji można czasowo zwiększyć, zażywając ampułkę wiedzy lub używając niektórych przedmiotów osobistych. Również posiadanie mistrza zwiększa inteligencję.
8. Czym jest ranga?
Ranga to Twój poziom w hierarchii kościelnej Imperium Ojca. Najniższa ranga nosi nazwę Kleryk, najwyższa – Kardynał.
Ranga zależy od charyzmy.
Twoja ranga ma wpływ m.in. na to, jakich przedmiotów możesz używać, kto może być Twoim mistrzem i uczniem, a także kto może robić przysługi bądź świństwa Tobie i komu Ty przysługi bądź świństwa robić możesz.
9. Czym jest skrytka?
Skrytka to bezpieczne miejsce, pozwalające na przechowywanie złotówek.
Nikt poza właścicielem skrytki nie ma możliwości podjęcia złotówek ze skrytki.
Skrytkę znajdziesz na
swoim profilu. Aby zdeponować w niej złotówki, wybierz zakładkę Skrytka, a następnie zakup skrytkę, klikając w przycisk WYKUP (o ile nie uczyniłeś tego wcześniej), wpisz odpowiednią sumę i kliknij ZDEPONUJ.
Pamiętaj, że od każdej zdeponowanej kwoty płacisz prowizję!
10. Czym jest witalność?
Witalność to jeden z parametrów Twojej postaci. Jej odpowiednio wysoki poziom bywa często warunkiem wykonania czynności.
Maksymalny poziom witalności nie jest stały, ale zależny od rangi gracza – im wyższa ranga, tym większy maksymalny poziom witalności.
Witalność można dodatkowo zwiększyć poprzez używanie przedmiotów osobistych z odpowiednim bonusem bądź - jednorazowo - poprzez zażycie ampułki witalności.
Witalność traci się na skutek wykonywania czynności: prac, pokus, modlitw itp. (przy każdej czynności podane jest, ile witalności ona „kosztuje”).
Witalność sama regeneruje się w czasie. Na tempo regeneracji wpływ ma poziom zdrowia – jeśli jest on niższy niż 100, witalność odnawia się odpowiednio wolniej.
11. Czym jest zdrowie?
Zdrowie jest jednym z parametrów Twojej postaci, tak jak witalność czy duchowość.
Zdrowie można utracić w wyniku niepowodzenia niektórych czynności, a także bycia ofiarą świństwa lub przysługi.
Utrata zdrowia może powodować chwilową niemożność wykonywania niektórych czynności. Ponadto nadszarpnięte zdrowie sprawia, że witalność regeneruje się wolniej.
Zdrowie samo się regeneruje wraz z upływem czasu, bez dodatkowych działań ze strony gracza. Jeśli jednak zależy Ci na szybkim uzdrowieniu, możesz użyć ampułki zdrowia.
12. Czym różnią się od siebie poszczególne skrytki?
Poszczególne skrytki różnią się od siebie pojemnością, a także wysokością prowizji za deponowaną kwotę. Im większa pojemność skrytki, tym wyższa jej cena.
13. Dlaczego moja witalność regeneruje się raz szybciej, raz wolniej?
Tempo regeneracji witalności zależy od stanu zdrowia. Im niższy masz poziom zdrowia, tym wolniej regeneruje się Twoja witalność. W takiej sytuacji możesz cierpliwie czekać albo skorzystać z ampułki witalności (bądź zdrowia).
14. Jak mogę skorzystać ze skrytki?
Aby korzystać ze skrytki, wejdź na
swój profil w zakładkę Skrytka.
Jeśli chcesz zdeponować złotówki, najpierw wykup wybraną skrytkę, a następnie w odpowiednie pole wpisz kwotę i kliknij przycisk WPŁAĆ.
Jeśli chcesz wypłacić złotówki ze skrytki, wpisz kwotę w odpowiednie pole i wybierz WYPŁAĆ.
15. Jak podjąć złotówki ze skrytki?
Aby podjąć złotówki ze skrytki, wejdź na
swój profil w zakładkę Skrytka, wpisz kwotę w odpowiednie pole i kliknij przycisk WYPŁAĆ.
16. Jak zdeponować złotówki w skrytce?
Aby zdeponować złotówki w skrytce, wejdź na
swój profil w zakładkę Skrytka, zakup skrytkę, klikając w przycisk WYKUP (o ile nie uczyniłeś tego wcześniej), a następnie w odpowiednie pole wpisz kwotę i kliknij przycisk WPŁAĆ.
17. Moje konto zostało zablokowane, co mogę teraz zrobić?
W przypadku zablokowania konta gracz może odwołać się od tej decyzji za pomocą
formularza kontaktu z Obsługą. Odwołanie musi być wysłane tylko i wyłącznie za pomocą tego formularza.
Kategoria zgłoszenia: Nie wiem jak coś zrobić, nie mogę sobie z czymś poradzić
Czego dotyczy zgłoszenie?: Mój profil
Temat:
Moje konto zostało zablokowane, co mogę teraz zrobić?
Gracz w odwołaniu MUSI podać:
- nazwę zablokowanego konta,
- powód blokady,
- uzasadnienie odwołania od decyzji.
18. Od czego zależy moja ranga?
Twoja ranga zależy od charyzmy. Na wyższą rangę awansujesz z chwilą zdobycia odpowiedniej liczby punktów charyzmy (oczywiście nie ma znaczenia, czy jest to charyzma „dobra”, czy „zła”).
Wyższa ranga łączy się z większymi możliwościami – możesz wykonywać więcej czynności i używać więcej przedmiotów.
W Imperium mamy 12 rang:
1. Kleryk (0 - 499 charyzmy)
2. Diakon (500 - 1999 charyzmy)
3. Wikary (2000 - 6499 charyzmy)
4. Pleban (6500 - 13499 charyzmy)
5. Proboszcz (13500 - 27999 charyzmy)
6. Dziekan (28000 - 52999 charyzmy)
7. Prałat (53000 - 107999 charyzmy)
8. Dr teologii (108000 - 207999 charyzmy)
9. Biskup (208000 - 332999 charyzmy)
10. Arcybiskup (333000 - 497999 charyzmy)
11. Metropolita (498000 - 727999 charyzmy)
12. Kardynał (728000 - 9 999 999)
12. Biskup Imperium (10 000 000 - 99 999 999)
12. Ojciec Dyrektor (100 000 000 - ... charyzmy)
19. Od czego zależy rozwój postaci (czyli postęp na pasku diabeł - anioł)?
Rozwój postaci, czyli postęp na pasku diabeł - anioł na
Moim profilu, jest uzależniony od posiadanej charyzmy oraz inteligencji.
Umiejętności
1. Co daje rozwijanie umiejętności?
Rozwijanie umiejętności wpływa na:
- poziom Twojej inteligencji (większość umiejętności dodaje Ci inteligencji),
- przedmioty, które możesz kupić w sklepie,
- rodzaje prac, modlitw, pokus, przysługi świństw, które możesz wykonywać,
- ranking rozwoju postaci.
2. Czym są umiejętności?
Umiejętności to coś, czego Twoja postać musi się nauczyć, by móc wykonywać niektóre czynności (a prawie każda czynność w Imperium wymaga posiadania jakieś umiejętności - jak w prawdziwym życiu).
Nabywanie nowych umiejętności jest bardzo ważne także dlatego, że w ten sposób rośnie Twoja inteligencja. Zazwyczaj za nową umiejętność otrzymujesz dodatkowe punkty inteligencji.
Zdobywanie umiejętności wymaga czasu. Ponadto umiejętności nabywane są stopniowo - te bardziej skomplikowane stają się dostępne do nauki tylko wówczas, gdy posiada się te podstawowe.
3. Od czego zależy powodzenie nauki umiejętności?
Powodzenie nauki, tak jak i każdej innej czynności, zależy od jej trudności, a także od Twojej charyzmy i inteligencji.
Nauka jest najprostszym typem czynności i prawie nie zdarza się, aby zakończyła się niepowodzeniem. Mimo wszystko warto wiedzieć, że swoją szansę powodzenia możesz zwiększyć poprzez użycie tych przedmiotów osobistych, które dodają inteligencji.
Prace
1. Co mogę zdobyć, wykonując pracę?
Dobrze wykonana praca to kolejne złotówki na Twoim koncie. Przy każdej pracy podane jest maksymalne wynagrodzenie, lecz może zdarzyć się też tak, że zarobisz trochę mniej – wiadomo, kryzys...
2. Czym są prace?
Prace to czynności, które możesz wykonać, aby zarobić trochę złotówek. Prace różnią się od siebie czasem wykonania, wymaganiami, trudnością i przede wszystkim wysokością wynagrodzenia.
To, jakie prace możesz w danej chwili wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej rangi oraz duchowości, charyzmy, umiejętności i posiadanych przedmiotów.
Oczywiście, praca męczy. Dlatego wykonywanie każdej pracy kosztuje Cię trochę witalności.
3. Dlaczego nie mogę wykonać niektórych prac?
Nie wszystkie prace są od razu dostępne. To, czy możesz daną pracę wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej rangi oraz duchowości, charyzmy, umiejętności i posiadanych przedmiotów.
Przy każdej pracy, która jest dla Ciebie niedostępna, widnieje informacja o tym, czego potrzebujesz, aby móc ją wykonać.
4. Dlaczego nie mogę wykonać żadnej pracy?
Czynienie prac – podobnie jak innych czynności – zależy od wielu czynników.
Najczęstsze powody niemożności uczynienia żadnej pracy to:
- zbyt niska witalność,
- zbyt niskie zdrowie,
- przebywanie w przymusowej pokucie,
- czynienie właśnie jakiejś pracy.
5. O co chodzi z szansą powodzenia pracy?
Zdobywając odpowiednią ilość charyzmy i tym samym awansując na wyższy poziom, zyskujesz możliwość wykonywania nowych prac (oczywiście pod warunkiem, że posiadasz wymagane do nich umiejętności oraz przedmioty). Prac tych jest zazwyczaj kilka. Szansa powodzenia jednej z nich wynosi 99%, lecz w przypadku kolejnych szansa jest odpowiednio niższa i zwiększa się w zależności od Twoich aktywności w grze, a tym samym rozwoju postaci.
Innymi słowy, na każdym poziomie masz jedną nową pracę, której wykonanie jest prawie pewne, bo szansa jej powodzenia to 99%, zaś w wykonywaniu pozostałych musisz zdobyć wprawę (poprzez rozwinięcie swojej postaci).
6. Od czego zależy powodzenie pracy?
Powodzenie pokusy, modlitwy, pracy i nauki zależy od trudności czynności, jej szansy powodzenia, a także od Twojej charyzmy i inteligencji.
Pamiętaj, że możesz zwiększyć swoje szanse na wykonanie pracy poprzez użycie tych przedmiotów osobistych, które dodają inteligencji.
Pokusy
1. Co daje wykonanie pokusy?
Twoim głównym zyskiem z wykonywania pokus jest ujemna charyzma, czyli charyzma „zła”, „diabelska”. Rozwijanie charyzmy jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na rangę Twojej postaci i odblokowuje kolejne czynności w grze.
Przy każdej pokusie widnieje maksymalna liczba punktów charyzmy, jakie możesz zdobyć. Nie zawsze wykonanie pokusy da Ci tę maksymalną liczbę punktów – wszystko zależy od Twojego szczęścia. :)
Każda pokusa daje Ci inną liczbę punktów charyzmy, ale też wymaga innych umiejętności, przedmiotów i statystyk postaci.
Wykonywanie pokus, jak każdej innej czynności, wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli pokusa Ci się nie powiedzie, odbije się to na Twoim zdrowiu, może też być konieczne odbycie pokuty.
2. Czym są pokusy?
Pokusy to czynności, które – jeśli się powiodą – dodają Ci ujemnej, "złej" charyzmy. Rozwijanie charyzmy jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na rangę Twojej postaci i odblokowuje kolejne czynności w grze.
Wykonywanie pokus, jak każdej innej czynności, wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli pokusa Ci się nie powiedzie, odbije się to na Twoim zdrowiu, może też być konieczne odbycie pokuty.
3. Dlaczego nie mogę wykonać niektórych pokus?
Nie wszystkie pokusy są od razu dostępne (podobnie jest także w przypadku innych czynności). To, czy możesz daną pokusę wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej rangi oraz duchowości, charyzmy, umiejętności i posiadanych przedmiotów.
Przy każdej pokusie, która jest dla Ciebie niedostępna, widnieje informacja o tym, czego potrzebujesz, by móc ją wykonać.
4. Dlaczego nie mogę wykonać żadnej pokusy?
Czynienie pokus – podobnie jak innych czynności – zależy od wielu czynników.
Najczęstsze powody niemożności uczynienia żadnej pokusy to:
- zbyt niska witalność,
- zbyt niskie zdrowie,
- przebywanie w przymusowej pokucie,
- czynienie właśnie jakiejś pokusy,
- obranie dobrej, anielskiej drogi.
5. O co chodzi z szansą powodzenia pokusy?
Zdobywając odpowiednią ilość charyzmy i tym samym awansując na wyższy poziom, zyskujesz możliwość wykonywania nowych pokus (oczywiście pod warunkiem, że posiadasz wymagane do nich umiejętności oraz przedmioty). Pokus tych jest zazwyczaj kilka. Szansa powodzenia jednej z nich wynosi 99%, lecz w przypadku kolejnych szansa jest odpowiednio niższa i zwiększa się w zależności od Twoich aktywności w grze, a tym samym rozwoju postaci.
Innymi słowy, na każdym poziomie masz jedną nową pokusę, której wykonanie jest prawie pewne, bo szansa jej powodzenia to 99%, zaś w wykonywaniu pozostałych musisz zdobyć wprawę (poprzez rozwinięcie swojej postaci).
6. Od czego zależy powodzenie pokusy?
Powodzenie pokusy zależy od trudności czynności, jej szansy powodzenia, a także od Twojej charyzmy i inteligencji.
Każda pokusa, podobnie jak inne czynności w Imperium Ojca, ma swoją trudność (prawdopodobieństwo) wykonania. Dlatego jedne pokusy udają się częściej, inne - rzadziej.
Pamiętaj, że możesz zwiększyć swoje szanse na wykonanie pracy poprzez użycie tych przedmiotów osobistych, które dodają inteligencji.
Pokuta
1. Czym jest pokuta?
Pokuta to czas, który oddajesz Sprawiedliwemu, gdy nie uda Ci się wykonać czynności bądź ktoś z powodzeniem uczyni Ci świństwo lub przysługę. Jednakże nie jest ona karą za każde niepowodzenie; sam Sprawiedliwy wybrał, które porażki winny być odpokutowane, a które nie.
W czasie pokuty nie możesz wykonywać żadnych czynności.
Jeśli cierpliwość jest Ci obca i nie chcesz czekać, aż Twoja pokuta minie, możesz samo się wybawić kosztem moherka lub modlić się o to, by wybawił Cię bliźni. Wybawca jednak zażąda od Ciebie zapłatę za swą łaskę – 10% wszystkich złotówek, jakie posiadasz.
Wybawiając co majętniejszych pokutników można zarobić trochę grosza. Listę aktualnych pokutujących znajdziesz na stronie
Pokutnicy.
2. Ile trwa pokuta?
Długość trwania pokuty jest uzależniona od czynności, która zakończyła się porażką i pokutę spowodowała. Im bardziej skomplikowana czynność (to znaczy: im wyższej rangi wymaga), tym dłuższa pokuta.
3. Jak wydostać się z pokuty?
Aby wydostać się z pokuty, która została Ci narzucona, czyli przestać być
pokutnikiem, oczekującym wybawienia, możesz:
- samo się wybawić za 1 moherek,
- czekać, aż wybawi Cię inny gracz (wówczas on płaci 1 M, ale Ty jako nagrodę oddajesz mu 10% złotówek, jakie posiadasz).
4. Kim są pokutnicy?
Pokutnicy to osoby, które aktualnie odbywają pokutę, ponieważ popełniły grzech nieudanej czynności bądź skutecznie uczyniono im przysługę lub świństwo.
Jeżeli posiadasz moherki, możesz pokutnika wybawić i uwolnić od pokuty, a za swoją dobroć pobrać odpowiednie wynagrodzenie (w złotówkach).
Oczywiście każdy pokutnik może również wybawić się sam, o ile posiada moherki.
Sklep
1. Dlaczego nie mogę kupić niektórych przedmiotów?
Aby kupić jakiś przedmiot w sklepie musisz spełniać dwa warunki:
- mieć odpowiednią rangę,
- mieć odpowiednią ilość złotówek (bądź moherków).
Może się tak zdarzyć, że zapasy danego przedmiotu zostaną wyczerpane. W takim przypadku przedmiot przestaje być dostępny w sklepie i oczywiście nie możesz go kupić. Możesz jednak sprawdzić, kto taki przedmiot posiada i być może umówić się z nim, by zaoferował ów przedmiot podczas jarmarku.
2. Do czego potrzebne są przedmioty ze sklepu?
Przedmioty bywają niezbędne do wykonywania niektórych prac, modlitw, pokus, przysług i świństw.
Przedmioty osobiste natomiast doładowują Twoją postać witalnością, zdrowiem, duchowością lub inteligencją.
3. Jak mogę kupić coś w sklepie?
Przedmioty w sklepie można kupować za złotówki zarobione w grze. Ponadto istnieje specjalna kategoria przedmiotów: przedmioty osobiste, które możesz nabyć, wykorzystując moherki.
W obu przypadkach wystarczy, że klikniesz w przycisk KUP obok wybranego przez siebie przedmiotu (oczywiście jeśli masz środki do zapłaty).
Jarmark
1. Czy mogę wycofać swój przedmiot z jarmarku?
Tak, w każdej chwili możesz wycofać swoją ofertę z jarmarku.
Jeżeli stwierdzisz, że jednak nie chcesz danego przedmiotu sprzedawać, po prostu znajdź go na swoim stoisku i kliknij w ikonkę krzyżyka.
2. Dlaczego nie ma jarmarku?
Jarmark, jak to jarmark – nie jest czynny non stop (w przeciwieństwie do niektórych sklepów, na przykład naszego sklepiku parafialnego). Działa tylko w określonych porach.
Jeśli jarmark jest zamknięty, na stronie wyświetlana jest tablica informacyjna z godzinami otwarcia.
3. Do czego służy jarmark?
Jarmark to miejsce, gdzie użytkownicy mogą między sobą handlować przedmiotami. Można tam również znaleźć przedmioty niedostępne już w sklepie i przedmioty osobiste, sprzedawane za złotówki, nie moherki.
Jeśli masz żyłkę handlarza, możesz na jarmarku niemało zarobić.
4. Jak mogę sprzedawać / kupować na jarmarku?
Aby sprzedać na jarmarku coś ze swoich przedmiotów, musisz najpierw kupić stoisko.
Mając stoisko, możesz wystawić na sprzedaż maksymalnie 5 przedmiotów.
Przedmiot, który chcesz sprzedać, znajdź na
stronie Jarmarku i kliknij przycisk SPRZEDAJ widniejący obok. Potem ustal cenę (nie może być zbyt niska ani zbyt wysoka). Gdy to zrobisz, Twój przedmiot trafi na stoisko, gdzie inni będą mogli go kupić.
Jeżeli chcesz kupić przedmiot wystawiony na sprzedaż, po prostu kliknij przycisk KUP przy przedmiocie, który Cię interesuje.
5. Kto może brać udział w jarmarku?
Każdy może brać udział w jarmarku.
Aby coś sprzedać na jarmarku, należy jednak zakupić stoisko, a ich liczba jest ograniczona, dlatego obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy.
Aby coś kupić na jarmarku, wystarczy, że masz odpowiednią ilość złotówek, by zapłacić za wybrany przedmiot.
Forum
1. Chciałbym zostać moderatorem na forum, co mam zrobić?
Jeśli chcesz być moderatorem na forum, zgłoś się do nas za pomocą
formularza kontaktowego. W swoim zgłoszeniu wyjaśnij, dlaczego chciałbyś zostać moderatorem; możesz też podać nazwy forów, które już moderowałeś.
2. Czy na forum można używać BBCODE?
Tak, pisząc odpowiedź lub zakładając nowy temat możesz wykorzystywać następujące tagi BBCODE:
[b] pogrubienie [/b] – pogrubia tekst
[i] kursywa [/i] – pochyla tekst
[u] podkreślenie [/u] – podkreśla tekst
[quote] cytat [/quote] – cytuje tekst
[code] kod [/code] – wstawia kod
[color=blue] kolor niebieski [/color] – koloruje tekst
[size=9] tekst [/size]– reguluje wielkość tekstu
[url=http://prisonwars.pl] Prisonwars [/url] – tworzy link
[img=http://zdjecie.jpg] – wstawia obraz
[s] przekreślenie [/s] - przekreśla tekst
3. Czy treści na forum są moderowane?
Tak, nad bezpieczeństwem forum i jego użytkowników czuwają moderatorzy. Dlatego na forum postępuj zgodnie z zasadami netykiety, opisanymi w
regulaminie. Jeżeli nie będziesz przestrzegać zasad netykiety, moderatorzy mogę skasować twój temat lub odpowiedź.
4. Do czego służy forum?
Forum to miejsce, gdzie możesz podyskutować z innymi graczami.
Na forum możesz założyć własny temat lub dyskutować w tematach stworzonych przez innych.
Rankingi
1. Na jakiej zasadzie powstają rankingi?
W grze występują 3 rankingi:
1. ranking na podstawie posiadanych złotówek,
2. ranking na podstawie rozwoju postaci,
3. ranking na podstawie złotówek uzbieranych z tacy.
Pierwszy z nich powstaje w oparciu o aktualnie posiadane złotówki.
Drugi - w oparciu o stopień rozwoju postaci, który jest obliczany z charyzmy i inteligencji.
A trzeci - w oparciu o sumę złotówek, uzbieranych na tacę za pośrednictwem cudownego linku.
Rankingi generowane są raz dziennie. Możesz w nich zobaczyć swoją pozycję wobec innych graczy. Dodatkowo na stronach rankingów wyświetlane są informacje o awansach i spadkach.
Moherki
1. Czy mogę przekazać innemu użytkownikowi moherki?
Tak, jest możliwość przelania moherków na konto innego gracza. Wystarczy, że wejdziesz na profil osoby, którą chcesz obdarować, wybierzesz zakładkę PODARUJ MOHERKI, wpiszesz kwotę i klikniesz w przycisk PRZELEJ.
2. Czym są moherki?
Moherki to specjalna waluta, którą możesz kupić za realne pieniądze przez SMS bądź przelew, a która umożliwia Ci między innymi:
- samo się wybawianie się z pokuty,
- wybawianie innych pokutników,
- przyśpieszanie wykonywanych czynności,
- zakup przedmiotów osobistych, dających bonusy,
- zatrudnianie niektórych moherowych staruszków,
- wymianę w grze na złotówki.
3. Jak mogę kupić moherki?
Moherki można zdobyć na dwa sposoby.
1. Na stronie
Moherki dostępne są dwie opcje zakupu moherków - poprzez SMS lub przelew. Aby dokonać zakupu, wystarczy wybrać ilość i postępować zgodnie z instrukcjami na stronie.
2. Na stronie
Kantor znajdują się oferty innych graczy, którzy sprzedają moherki za złotówki.
Inwentarz
1. Co to są przedmioty osobiste?
Przedmioty osobiste to przedmioty, które kupuje się za moherki (w sklepie; na jarmarku można je upolować za złotówki), a których użycie daje rozmaite bonusy: odnawia witalność, regeneruje zdrowie, poprawia duchowość, dodaje inteligencji.
Oczywiście tak jak w przypadku innych przedmiotów, przedmiotów osobistych można używać dopiero od określonej rangi.
2. Co to są użycia przedmiotu?
Użycia przedmiotu to liczba, która mówi, ile razy można skorzystać z danego przedmiotu, nim zniszczy się on i zniknie z naszego inwentarza.
W przypadku przedmiotów do prac, pokus, modlitw, świństw i przysług, użycie przedmiotu nie jest niczym innym jak wykonaniem czynności z wykorzystaniem tegoż przedmiotu (więc jeśli np. radiomagnetofon ma 10 użyć, to znaczy, że umożliwia wykonanie pokusy Słuchanie techno aż 10 razy).
W przypadku przedmiotów osobistych, użycie to „założenie” przedmiotu.
3. Czy mogę przekazać innemu użytkownikowi przedmiot?
Bezpośrednie przekazanie przedmiotu innemu graczowi nie jest możliwe, lecz możesz porozumieć się z graczem i wystawić przedmiot na
jarmarku.
4. Czym jest inwentarz?
Inwentarz to zbiór wszystkich posiadanych przez Ciebie przedmiotów.
W inwentarzu możesz sprawdzić, jakie przedmioty obecnie posiadasz, a także ich stopień zużycia. Możesz też użyć przedmiotów osobistych, by skorzystać z ich bonusów.
Wiadomości
1. Czy mogę usuwać wiadomości?
Każdą wiadomość w swojej skrzynce możesz usunąć. Pamiętaj jednak, że jeśli wiadomość zostanie przez Ciebie usunięta, to nie będziesz już można jej odzyskać.
Jeżeli postanowisz usunąć cały wątek dyskusji (całą korespondencję z jednym użytkownikiem), wszystkie wiadomości od danego użytkownika zostaną usunięte.
2. Czym jest skrzynka wiadomości?
Skrzynka wiadomości to miejsce, gdzie możesz wysyłać i odbierać wiadomości od innych użytkowników.
Wiadomości od jednego użytkownika grupowane są w wątki dyskusji.
W skrzynce znajdziesz też wiadomości od obsługi (Support).
Ustawienia
1. Jakie ustawienia mogę zmieniać?
Na stronie
Ustawienia możesz:
- zmienić swój nick (zmiana kosztuje 5 moherków),
- zmienić adres e-mail,
- ustawić awatar,
- ustawić opcje powiadomień na e-mail,
- ustawić automatyczne wybawienie z pokuty (każdorazowe wybawienie kosztuje 1 moherek).
Świństwa
1. Co daje robienie świństw?
Zrobienie świństwa innemu kapłanowi daje Ci:
- ujemną, „złą” charyzmę,
- satysfakcję z napsucia krwi wrogowi.
2. Co to są świństwa?
Świństwo to „zły uczynek”, który robisz innemu graczowi. Jeśli Ci się powiedzie, Ty zyskujesz, a on traci.
Tym, co możesz zyskać, wykonując świństwo, jest ujemna, „zła” charyzma. Ryzykujesz jednak, że jeśli Ci się nie uda, stracisz zdrowie i będziesz zmuszony pokutować, natomiast Twój przeciwnik za odparcie Twojego świństwa zostanie nagrodzony.
Wykonanie świństwa, tak jak każdej innej czynności, wymaga zazwyczaj posiadania jakiegoś przedmiotu bądź umiejętności, a także odpowiedniej ilości charyzmy, witalności lub zdrowia.
Aby charyzmatyczni gracze nie mogli nękać początkujących, świństwa można czynić tylko tym kapłanom, którzy mają rangę wyższą od nas, taką jak my, ewentualnie o 1 stopień niższą.
3. Dlaczego nie mogę wykonać żadnego świństwa?
Czynienie świństw – podobnie jak innych czynności – zależy od wielu czynników.
Najczęstsze powody niemożności uczynienia żadnego świństwa to:
- zbyt niska witalność,
- zbyt niskie zdrowie,
- przebywanie w przymusowej pokucie,
- czynienie właśnie jakiegoś świństwa,
- obranie dobrej, anielskiej drogi.
4. Dlaczego nie mogę wykonywać niektórych świństw?
Nie wszystkie świństwa są od razu dostępne (podobnie jest także w przypadku innych czynności). To, czy dane świństwo możesz wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej aktualnej rangi, charyzmy i posiadanych przedmiotów.
Przy każdym świństwie, które jest dla Ciebie niedostępne, widnieje informacja o tym, czego potrzebujesz, by móc je wykonać.
Ponadto nie możesz zrobić żadnego świństwa osobom, które mają rangę o 2 lub więcej poziomów niższą od Ciebie.
5. Jak mogę uczynić świństwo?
Jeśli chcesz zrobić komuś świństwo, wejdź na profil tej osoby i spośród dostępnych świństw wybierz jedną.
Oczywiście to, jakie świństwa są dla Ciebie dostępne, zależy od Twojej charyzmy, a także Twojej witalności i posiadanych przez Ciebie złotówek, przedmiotów i umiejętności.
Pamiętaj, że możesz czynić świństwa tylko osobom, które mają rangę wyższą niż Ty, równą Tobie lub ewentualnie o 1 poziom niższą.
Pamiętaj też, że aby móc czynić świństwo, musisz być kapłanem, który obrał drogę zła, ewentualnie kapłanem początkującym, który ani dobrą, ani złą ścieżką jeszcze daleko nie zaszedł (w takiej sytuacji zostaniesz poproszony o dokonanie wyboru).
6. Od czego zależy powodzenie świństwa?
Powodzenie świństwa zależy od statystyk Twoich i Twojego przeciwnika, a także trochę od szczęścia.
Trudno uczynić świństwo komuś, kto ma o wiele wyższą rangę niż Ty. Lecz z drugiej strony szansa jest zawsze – przecież Dawid pokonał Goliata!
Mistrz, uczeń
1. Co daje posiadanie mistrza?
Mądrość, posiadana przez Twego mistrza, promieniuje na Ciebie - zyskujesz 10% od jego inteligencji (ale tej zdobytej po nawiązaniu relacji mistrz – uczeń).
Innymi słowy, każde 10 punktów inteligencji, zdobytych przez Twojego mistrza od momentu, w którym zostałeś jego uczniem, to 1 punkt inteligencji dla Ciebie.
Dodatkowe punkty inteligencji utracisz w momencie, w którym zrezygnujesz z bycia uczniem owego kapłana.
2. Co daje posiadanie ucznia?
Posiadanie ucznia to dla Ciebie dodatkowe złotówki - 10% od każdego jego zarobku (oczywiście od czasu nawiązania relacji mistrz - uczeń).
Innymi słowy, każde 10 zł, zarobione przez Twojego ucznia od momentu, w którym uczniem Twoim stał się, to + 1 zł na Twoim koncie.
3. Czy mogę być zarazem dla jednego kapłana mistrzem, a dla drugiego uczniem?
Tak, możesz być mistrzem i uczniem jednocześnie – u wyższego rangą kapłana nabywać wiedzę, a niższego rangą kapłana oświecać swoją mądrością.
4. Ilu uczniów mogę mieć?
Każdy kapłan może mieć jednego ucznia, tak jak każdy uczeń może mieć jednego mistrza.
5. Jak mogę znaleźć mistrza?
Aby znaleźć mistrza, wejdź na
swój profil i zaznacz SZUKAM MISTRZA.
Tym sposobem pojawisz się na liście kapłanów, poszukujących mistrza. To znaczy, że jeśli inny gracz będzie szukał ucznia, zobaczy Cię na liście kandydatów (pod warunkiem jednak, że ów inny gracz będzie miał odpowiednią rangę, by Twoim mistrzem być).
6. Jak mogę znaleźć ucznia?
Aby znaleźć ucznia, wejdź na
swój profil, a następnie w zakładkę SZUKAM UCZNIA. Tam ujrzysz kapłanów, którzy aktualnie mistrza poszukują i mają odpowiednią rangę, by Twoim uczniem być. Jeśli zdecydujesz się na któregoś z nich, kliknij w przycisk PROTEGUJ – uczeń będzie Twój!
7. Kto może być moim mistrzem?
Twoim mistrzem może być każdy gracz, który ma rangę o 1 poziom wyższą niż Ty.
Jeśli chcesz mieć mistrza, pamiętaj, aby na
swoim profilu zaznaczyć opcję SZUKAM MISTRZA.
Kandydat na ucznia nie ma możliwości wyboru mistrza, dlatego jeśli chcesz, aby Twoim mistrzem był konkretny gracz, dogadaj się z nim poprzez
wiadomości prywatne bądź na
forum.
8. Kto może być moim uczniem?
Twoim uczniem może być tylko taka osoba, która ma rangę o 1 poziom niższą niż Ty i szuka mistrza (tzn. zaznaczyła w swoim profilu opcję SZUKAM MISTRZA).
Jeśli wejdziesz na
swój profil i wybierzesz zakładkę SZUKAJ UCZNIA, zobaczysz wszystkich graczy, którzy w danej chwili mogą być Twoimi uczniami.
9. Szukam mistrza, a mój kolega szuka ucznia, dlaczego nie widzi mnie wśród kandydatów na uczniów?
Aby kapłan ów widział Cię wśród kandydatów na uczniów, muszą być spełnione 2 warunki:
1) powinieneś mieć w
swoim profilu zaznaczoną opcję SZUKAM MISTRZA oraz
2) powinieneś mieć rangę o 1 stopień niższą od kapłana tego.
W każdej innej sytuacji, np. kiedy nie zaznaczysz w swoim profilu opcji SZUKAM MISTRZA albo masz rangę o wiele niższą, wyższą lub równą randze owego kapłana, nie pojawisz się u niego wśród kandydatów na uczniów.
Modlitwy
1. Co daje wykonanie modlitwy?
Twoim głównym zyskiem z wykonywania modlitw jest dodatnia charyzma, czyli charyzma „dobra”, „anielska”.
Rozwijanie charyzmy jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na rangę Twojej postaci i odblokowuje kolejne czynności w grze.
Przy każdej modlitwie widnieje maksymalna liczba punktów charyzmy, jakie możesz zdobyć. Nie zawsze wykonanie modlitwy da Ci tę maksymalną liczbę punktów – wszystko zależy od Opatrzności. :)
Każda modlitwa daje Ci inną liczbę punktów charyzmy, ale też wymaga innych umiejętności, przedmiotów i statystyk postaci.
Wykonywanie modlitw, jak każdej innej czynności, wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli modlitwa Ci się nie powiedzie, odbije się to na Twoim zdrowiu, może też być konieczne odbycie pokuty.
2. Czym są modlitwy?
Modlitwy to czynności, które – jeśli się powiodą – dają Ci dodatniej, "dobrej" charyzmy. Rozwijanie charyzmy jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na rangę Twojej postaci i odblokowuje kolejne czynności w grze.
Wykonywanie modlitw, jak każdej innej czynności, wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli modlitwa Ci się nie powiedzie, odbije się to na Twoim zdrowiu, może też być konieczne odbycie pokuty.
3. Dlaczego nie mogę wykonać żadnej modlitwy?
Czynienie modlitw – podobnie jak innych czynności – zależy od wielu czynników.
Najczęstsze powody niemożności uczynienia żadnej modlitwy to:
- zbyt niska witalność,
- zbyt niskie zdrowie,
- przebywanie w przymusowej pokucie,
- czynienie właśnie jakiejś modlitwy,
- obranie złej, diabelskiej drogi.
4. Dlaczego nie mogę wykonywać niektórych modlitw?
Nie wszystkie modlitwy są od razu dostępne (podobnie jest także w przypadku innych czynności). To, czy możesz daną modlitwę wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej rangi, umiejętności i posiadanych przedmiotów.
Przy każdej modlitwie, która jest dla Ciebie niedostępna, widnieje informacja o tym, czego potrzebujesz, by móc ją wykonać.
5. O co chodzi z szansą powodzenia modlitwy?
Zdobywając odpowiednią ilość charyzmy i tym samym awansując na wyższy poziom, zyskujesz możliwość wykonywania nowych modlitw (oczywiście pod warunkiem, że posiadasz wymagane do nich umiejętności oraz przedmioty). Modlitw tych jest zazwyczaj kilka. Szansa powodzenia jednej z nich wynosi 99%, lecz w przypadku kolejnych szansa jest odpowiednio niższa i zwiększa się w zależności od Twoich aktywności w grze, a tym samym rozwoju postaci.
Innymi słowy, na każdym poziomie masz jedną nową modlitwę, której wykonanie jest prawie pewne, bo szansa jej powodzenia to 99%, zaś w wykonywaniu pozostałych musisz zdobyć wprawę (poprzez rozwinięcie swojej postaci).
6. Od czego zależy powodzenie modlitwy?
Powodzenie modlitwy, tak jak i każdej innej czynności, zależy od jej trudności, a także od jej szansy powodzenia, Twojej charyzmy i inteligencji.
Pamiętaj, że możesz zwiększyć swoje szanse na poprawne wykonanie modlitwy poprzez użycie tych przedmiotów osobistych, które dodają inteligencji.
Przysługi
1. Co daje robienie przysług?
Zrobienie przysługi innemu kapłanowi daje Ci:
- dodatnią, „dobrą” charyzmę,
- satysfakcję z irytacji bliźniego (tak, tak! zaskakująco wielu ludzi nie lubi przyjmować dobra!).
2. Co to są przysługi?
Przysługa to „dobry uczynek”, który robisz innemu graczowi. Jeśli Ci się powiedzie, Ty zyskujesz, a on... niekoniecznie. Wszak przysługi bywają różne, nieprawdaż?
Tym, co możesz zyskać, wykonując przysługę, jest dodatnia, „dobra” charyzma. Ryzykujesz jednak, że jeśli Ci się nie uda, stracisz zdrowie i będziesz zmuszony pokutować, natomiast Twój przeciwnik za odparcie Twojej przysługi zostanie nagrodzony.
Wykonanie przysługi, tak jak każdej innej czynności, wymaga zazwyczaj posiadania jakiegoś przedmiotu bądź umiejętności, a także odpowiedniej ilości charyzmy, witalności lub zdrowia.
Aby charyzmatyczni gracze nie mogli przy pomocy przysług zagłaskiwać na śmierć początkujących, przysługi można czynić tylko tym kapłanom, którzy mają rangę wyższą od nas, taką jak my, ewentualnie o 1 stopień niższą.
3. Dlaczego nie mogę wykonać żadnej przysługi?
Czynienie przysług – podobnie jak innych czynności – zależy od wielu czynników.
Najczęstsze powody niemożności uczynienia żadnej przysługi to:
- zbyt niska witalność,
- zbyt niskie zdrowie,
- przebywanie w przymusowej pokucie,
- czynienie w tej chwili już jakiejś przysługi,
- obranie złej, diabelskiej drogi.
4. Dlaczego nie mogę wykonywać niektórych przysług?
Nie wszystkie przysługi są od razu dostępne (podobnie jest także w przypadku innych czynności). To, czy daną przysługę możesz wykonać, zależy od wielu czynników, przede wszystkim od Twojej rangi, charyzmy i posiadanych przedmiotów.
Przy każdej przysłudze, która jest dla Ciebie niedostępna, widnieje informacja o tym, czego potrzebujesz, by móc ją wykonać.
Ponadto nie możesz uczynić żadnej przysługi osobom, które mają rangę o 2 lub więcej poziomów niższą od Ciebie.
5. Jak mogę uczynić przysługę?
Jeśli chcesz zrobić komuś przysługę, wejdź na profil tej osoby i spośród dostępnych przysług wybierz jedną.
Oczywiście to, jakie przysługi są dla Ciebie dostępne, zależy od Twojej charyzmy, a także Twojej witalności i posiadanych przez Ciebie pieniędzy, przedmiotów i umiejętności.
Pamiętaj, że możesz czynić przysługi tylko osobom, które mają rangę wyższą niż Ty, równą Tobie lub ewentualnie o 1 poziom niższą.
Pamiętaj też, że aby móc czynić przysługę, musisz być kapłanem, który obrał drogę dobra, ewentualnie kapłanem początkującym, który ani dobrą, ani złą ścieżką jeszcze daleko nie zaszedł (w takiej sytuacji wszedłszy na profil bliźniego zostaniesz poproszony o dokonanie wyboru rodzaju czynu).
6. Od czego zależy powodzenie przysługi?
Powodzenie przysługi zależy od statystyk Twoich i bliźniego, a także trochę od szczęścia.
Trudno uczynić przysługę komuś, kto ma o wiele wyższą rangę niż Ty. Lecz z drugiej strony warto próbować, bo zawsze jest szansa!
Moherowe misje
1. Co mi da zatrudnienie babci moherowej szpiegującej?
Jeśli zatrudnisz babcię moherową szpiegującą, będziesz mógł wysłać ją na przeszpiegi do swojego rywala na pewien określony czas. Babcia będzie Cię informować o wszystkich przysługach i świństwach, czynionych przez rywala, byś Ty mógł je sabotować.
Wraz z babcią możesz też zatrudnić dziadka moherowego sabotującego. Dziadek będzie automatycznie wyręczał Cię w sabotowaniu przysług i świństw rywala.
Uwaga! Dziadek działa tylko w duecie z babcią!
Aby nasłać na kogoś babcię moherową szpiegującą, wejdź na profil tej osoby i kliknij w NAŚLIJ MOHEROWEGO SZPIEGA. Po zatrudnieniu babci będziesz mieć możliwość zatrudnienia również dziadka. Wystarczy, że na profilu tejże osoby klikniesz w NAŚLIJ MOHEROWEGO SABOTAŻYSTĘ.
Mając zatrudnionego szpiega, wejdź na stronę
Moje moherowe misje, aby zobaczyć, czy rywal, na którego szpiega nasłałeś, nie wykonuje akurat jakiejś czynności, którą mógłbyś sabotować.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakich szpiegów i na jak długo masz zatrudnionych, również wejdź na stronę
Moje moherowe misje.
2. Czym są moherowe misje?
Moherowe misje to staruszkowie w moherowych beretach, którzy chętnie zatrudnią się u Ciebie w roli szpiega, sabotażysty, żebraka, ochroniarza, maklera... Przydadzą Ci się, jeżeli:
- jesteś ciekaw, jakie przysługi bądź świństwa aktualnie czyni Twój bliźni,
- chcesz bliźniemu w przysługach i świństwach przeszkadzać (i zagarnąć sobie zysk),
- mieć więcej złotówek dzięki żebraczce, która zarabia dla Ciebie,
- być chronionym przed przysługami i świństwami ze strony innych przez osobistą ochroniarkę.
A także w kilku innych sytuacjach. :)
Aby zatrudnić moherową babcię bądź dziadka, wejdź na stronę
Moherowe misje. Natomiast aby zobaczyć aktualnie dla Ciebie pracujących, wejdź na stronę
Moje moherowe misje.
3. Jak mogę sprawdzić termin zatrudnienia moherowej babci (dziadka)?
Aby sprawdzić termin zatrudnienia moherowego staruszka, np. dziadka moherowego emerytowanego maklera, wejdź na
stronę Moherowych misji. Tam przy moherowym staruszku, który Cię interesuje, znajdziesz informację o tym, do kiedy będzie on dla Ciebie pracować.
Giełda
1. Co mi da zatrudnienie dziadka moherowego emerytowanego maklera?
Dziadek moherowy emerytowany makler daje Ci dostęp do giełdy, czyli dodatkowego sposobu na zarobienie złotówek.
Aby zatrudnić moherowego dziadka emerytowanego maklera, należy wejść na
stronę Giełdy bądź
Moherowych misji, odnaleźć tam odpowiedniego dziadka i kliknąć w przycisk ZATRUDNIJ MOHEROWEGO MAKLERA.
2. Co się dzieje po wygaśnięciu zatrudnienia dziadka moherowego emerytowanego maklera?
Wraz z wygaśnięciem zatrudnienia dziadka moherowego emerytowanego maklera tracisz dostęp do giełdy, jednakże nie tracisz akcji, które wcześniej zakupiłeś. Jeśli ponownie zatrudnisz dziadka maklera, będziesz mógł dalej operować swoimi akcjami.
3. Czym jest giełda?
Giełda w Imperium Ojca to nic innego jak dodatkowy sposób dla obrotnego księdza na zarobienie złotówek. Dostęp do giełdy otrzymujemy w momencie zatrudnienia moherowego dziadka emerytowanego maklera.
Aby zatrudnić moherowego dziadka emerytowanego maklera, należy wejść na
stronę Giełdy bądź
Moherowych misji, odnaleźć tam odpowiedniego dziadka i kliknąć w przycisk ZATRUDNIJ MOHEROWEGO MAKLERA.
Giełda w Imperium Ojca działa podobnie jak giełda prawdziwa – są spółki, akcje i zmienne kursy. Akcje skupujemy, gdy ceny ich są niskie i sprzedajemy, gdy ceny odpowiednio wzrosną, zarabiając w ten sposób grube złotówki. Oczywiście możemy też stracić.
Aby zminimalizować ryzyko strat na giełdzie, warto zakupić prognozę dla wybranej spółki. Wystarczy kliknąć w przycisk KUP PROGNOZĘ ZA 1 M, znajdujący się na
stronie Giełdy obok akcji posiadanych spółek.
4. Dlaczego nie mam dostępu do giełdy?
Aby zdobyć dostęp do giełdy, należy zatrudnić moherowego dziadka emerytowanego maklera. Widocznie jeszcze tego nie uczyniłeś.
Aby zatrudnić moherowego dziadka emerytowanego maklera, wejdź na
stronę Giełdy bądź
Moherowych misji, odnaleźć tam odpowiedniego dziadka i kliknąć w przycisk ZATRUDNIJ MOHEROWEGO MAKLERA.
5. Kiedy aktualizowane są ceny spółek?
Ceny aktualizowane są raz na dobę, po godzinie 24:00.
Kościoły
1. Co mi daje udział w kościele?
Udział w kościele daje Ci satysfakcję z głoszenia jedynej słusznej wiary i przeszkadzania innym graczom w tym samym, a przede wszystkim – daje Ci złotówki.
2. Co oznacza typ kościoła – otwarty, zamknięty?
Zakładając kościół, należy wybrać jeden z dwóch typów – otwarty bądź zamknięty.
Kościół otwarty to taki kościół, do którego może przyłączyć się każdy, kto spełnia wymagania.
Natomiast kościół zamknięty to taki kościół, do którego trzeba wysłać zgłoszenie i liczyć na akceptację przez członków kościoła.
3. Czy każdy gracz może dołączyć do kościoła?
Aby móc przyłączyć do kościoła, należy posiadać co najmniej 100 punktów charyzmy, ale możliwość przystąpienia do kościoła zależy też od typu kościoła – do kościoła otwartego może przyłączyć się każdy, ale w przypadku kościoła zamkniętego należy wysłać zgłoszenie i czekać na akceptację (lub odrzucenie) przez członków kościoła.
4. Czy mogę anulować wojnę i co się z tym wiąże?
Tak, wojna może został odwołana.
Jeżeli wojna zostanie anulowana w momencie przygotowań, zostaną utracone złotówki, pokrywające koszty przygotowań. Jeżeli wojna zostanie odwołana już po wyruszeniu, utracone zostaną również złotówki pokrywające koszt krucjaty.
5. Czy mogę odejść z kościoła?
Tak, możesz odejść z kościoła. Jeżeli zdecydujesz, że nie podzielasz religii swojego kościoła i nie chcesz już dłużej uczestniczyć w jego życiu, możesz opuścić kościół i poszukać nowego.
Aby opuścić kościół, kliknij w link Odejdź z kościoła, widoczny na każdej podstronie Twojego kościoła.
6. Czy mogę ulepszać Moherowe Berety?
Tak, możesz udzielać specjalnego duchowego wsparcia swoim Moherowym Beretom, tym samym zwiększając ich obronę, fanatyzm i siłę ducha.
Aby ulepszyć Moherowe Berety, wejdź na stronę wiernych swojego kościoła i zdefiniuj, ile swojej duchowości chcesz przeznaczyć na poprawienie siły ducha, fanatyzmu lub obrony jednostek specjalnych.
7. Czy można należeć do więcej niż jednego kościoła?
Nie, nie można należeć do więcej niż jednego kościoła. Każdy kapłan w danej chwili może być członkiem tylko jednego kościoła.
8. Czy rozbudowa kościoła do wyższego poziomu coś kosztuje?
Tak, rozbudowywanie kościoła kosztuje.
Za każdym razem, kiedy chcesz rozbudować swój kościół, musisz spełnić 2 wymagania:
- posiadać w kościele określoną liczbę kapłanów,
- być w stanie ponieść koszty związane z rozbudową.
9. Czym jest kościół i co mogę w nim robić?
Kościół to instytucja, w której zrzeszasz się wraz z innymi kapłanami w celu szerzenia swojej – czyli jedynej słusznej ;) - religii wśród populacji Imperium Ojca. Własny kościół to pierwszy krok w budowie własnego imperium!
Celem kościoła jest pozyskiwanie nowych wiernych i zdobywanie złotówek, a drogą do niego – wykonywanie obowiązków, podtrzymujących wiarę wiernych na wysokim poziomie oraz nawracanie ateistów i prowadzenie świętych wojen z innymi kościołami.
To jak dobrze idzie Twojemu kościołowi w porównaniu do innych kościołów możesz sprawdzić w
rankingu kościołów.
10. Czym jest nawracanie ateistów?
Nawracanie ateistów to czynność, która pozwala na zdobywanie wiernych dla swojego kościoła.
Aby rozpocząć nawracanie, wybierz region, w którym chcesz nawracać (uważaj! w każdym regionie jest inna liczba ateistów!). Następnie określ, jak dużo czasu chcesz poświęcić na nawracanie. Po ustaleniu tych szczegółów kalkulowany jest koszt Twojej krucjaty i czas jaki ona zajmie (ponieważ do wybranego regionu musisz najpierw dotrzeć, a potem wrócić z niego, a to też zajmuje czas). Po zakończeniu nawracania otrzymasz raport z informacją ilu wiernych udało Ci się nawrócić.
11. Czym są Moherowe Berety?
Moherowe Berety to jednostki specjalne Twojego kościoła, złożone ze odpowiednio przeszkolonych wiernych. Zabierasz je na święte wojny.
Im więcej Moherowych Beretów posiadasz i bierzesz z sobą na świętą wojnę, tym większe masz szanse pozyskania dużej liczby wiernych z przeciwnego kościoła.
Pamiętaj, że zarówno szkolenie, jak i utrzymanie Moherowych Beretów kosztuje. Kwota za szkolenie pobierana jest w momencie startu przekształcania wiernych na Moherowe Berety, natomiast kwota za utrzymanie Moherowych Beretów - raz na dobę, nocą; jeśli kościół posiada zbyt mało złotówek, by opłacić swoje Moherowe Berety, żołnierze odejdą z kościoła!
12. Czym są poziomy kościoła?
Poziom kościoła to cecha kościoła, która określa, ilu kapłanów może w nim służyć. A zatem im wyższy poziom kościoła, tym więcej kapłanów może służyć większej liczbie wiernych, którzy z kolei dostarczają więcej złotówek.
13. Czym są święte wojny?
Święte wojny to krucjata przeciw innemu kościołowi, podczas której toczy się walka o wiernych oraz złotówki. Jeśli Twój kościół wygra świętą wojnę, przeciągnie do siebie wiernych kościoła przeciwnego, a kapłani zdobędą złotówki.
Przynajmniej jeden kapłan, uczestniczący w świętej wojnie, musi zabrać z sobą Moherowe Berety, czyli specjalną jednostkę wojskową, złożoną ze świetnie wyszkolonych wiernych kościoła. Im więcej Moherowych Beretów, tym silniejsza armia kościoła, ale pamiętaj – każdy kapłan może przewodzić ograniczonej liczbie wiernych, więc im więcej Moherowych Beretów, wziętych na świętą wojnę, przypada na jednego kapłana, tym mniej wiernych kościoła przeciwnego w razie zwycięstwa zostanie przejętych.
Rozpoczynając świętą wojnę, określasz czas trwania przygotowań (przygotowania to ten czas, kiedy inni kapłani Twojego kościoła mogą dołączać do wojny). Każdy kapłan deklaruje też, ilu żołnierzy Moherowych Beretów z sobą zabiera. Na tej podstawie kalkulowany jest koszt wojny.
Czas trwania świętej wojny zawiera czas dojścia do przeciwnego kościoła, czas walki i czas powrotu do własnego kościoła.
14. Ile kosztuje założenie kościoła?
Założenie kościoła kosztuje 1000000 złotówek.
Ale pamiętaj, że podczas zakładania kościoła wymagana jest też odpowiednia ilość charyzmy.
15. Ile świętych wojen mogę prowadzić jednocześnie?
W danym momencie możesz uczestniczyć tylko w jednej świętej wojnie. Twój kościół może natomiast prowadzić wiele wojen jednocześnie, jeśli tylko dysponuje tyloma kapłanami zdolnymi poprowadzić Moherowe Berety.
16. Ile świętych wojen może prowadzić mój kościół?
Kościół może przeprowadzić jedną świętą wojnę dziennie za darmo. Jeśli któryś kapłan zechce rozpocząć kolejną świętą wojnę, będzie trzeba opłacić ją moherkami.
17. Ile trwa święta wojna i od czego to zależy?
Czas trwania świętej wojny podzielony jest na 3 etapy czasowe: wymarsz, wojnę i powrót.
Czas każdego z etapów zależy od odległości pomiędzy kościołami, uczestniczącymi w wojnie.
18. Jak mogę skonstatować się z innymi kapłanami mojego kościoła?
Jeżeli chcesz skontaktować się z innymi kapłanami swojego kościoła, możesz wykorzystać do tego Wiadomość do kapłanów. Taka wiadomość trafi do skrzynki każdego kapłana z Twojego kościoła, a jako jej adresat będzie widniał Wasz kościół.
19. Jak mogę zarabiać na swoich wiernych?
Twoi wierni codziennie dysponują pewną ilością złotówek, które mogą przeznaczyć na datki dla kościoła. Lecz każdy z kapłanów kościoła może zebrać datki tylko od określonej liczby wiernych, dlatego w kościele powinno być wielu kapłanów, którzy codziennie zbierają datki.
Każdy kapłan może zbierać datki tylko raz na dzień.
20. Jak mogę założyć kościół?
Aby założyć kościół, wejdź na stronę
Załóż kościół, podaj nazwę dla kościoła i wybierz typ – otwarty (do którego może się zgłosić każdy) bądź zamknięty (w którym to członkowie kościoła wysyłają zaproszenia).
Pamiętaj, że aby założyć kościół, musisz mieć odpowiednią ilość charyzmy oraz odpowiednią liczbę złotówek (konkretną informację o wymaganiach znajdziesz na stronie
Załóż kościół).
21. Jak mogę zdobywać wiernych?
Wiernych dla swojego kościoła zdobywasz na dwa sposoby:
- poprzez nawracanie ateistów,
- poprzez święte wojny – przejmujesz wówczas wiernych, należących do innego kościoła.
22. Jak przebiega święta wojna?
Święte wojny prowadzone są w turach. Po zakończeniu wojny możesz zobaczyć szczegółowy raport, opisujący przebieg wojny.
23. Jestem założycielem kościoła. Jak mogę usunąć niechcianych kapłanów?
Aby usunąć niechcianych kapłanów z kościoła, należy wejść na listę kapłanów kościoła i kliknąć w link Usuń z kościoła.
24. Od czego zależy pozycja kościoła w rankingu kościołów?
Pozycja kościoła w rankingu kościołów jest uzależniona od siły wiary wiernych tegoż kościoła.
25. Od czego zależy siła wiary wiernych? Jak na nią wpłynąć?
Siła wiary wiernych zależy od duchowości kapłanów kościoła i obowiązków, które są w kościele wykonywane.
Aby wpłynąć na siłę wiary wiernych, koniecznie trzeba wykonywać obowiązki. Każdy obowiązek wiąże się z duchowością, którą kapłan musi przeznaczyć na jego realizację.
Wierni cały czas potrzebują swoich duszpasterzy; jeżeli obowiązki w kościele nie są wykonywane, spada siła wiary wiernych i odwracają się oni od kościoła.
Każdy nowy wierny, pozyskany dla kościoła, ma minimalny poziom siły wiary i tym samym obniża poziom siły wiary wszystkich wiernych.
26. Od czego zależy zwycięstwo / porażka w świętej wojnie?
Zwycięstwo (lub porażka) w świętej wojnie zależy od liczebności armii oraz od cech Moherowych Beretów (czyli ich siły ducha, fanatyzmu i obrony).
27. Siła wiary moich wiernych spada, dlaczego?
Siła wiary jest raz na dobę (nocą) zerowana, dlatego codziennie musisz dbać o ich siłę wykonując obowiązki.
Jeżeli nie zadbasz o wiernych zaczną oni odchodzić z Twojego kościoła.
Bitwy o krzyż
1. Co zyskuje kościół posiadający krzyż?
Kościół broniący krzyża zyskuje bonus do parametrów jednostek bojowych. Bonus wynosi 10% do wszystkich parametrów. Dodatkowo w momencie przejęcia krzyża kościół otrzymuje jednorazowy 100% bonus do siły wiary.
2. Do czego służy dosyłanie jednostek?
Kościół broniący krzyża może skorzystać z opcji dosłania jednostek Moherowych Beretów. Opcja jest płatna w moherkach, które są pobierane z konta kościoła. Dosłanie jednostek odbywa się od razu po skorzystaniu z opcji.
3. Ile moherowych beretów można wysłać pod pałac?
Liczba Moherowych Beretów, które można wysłać pod pałac, uzależniona jest od liczby kapłanów w kościele, ponieważ jeden kapłan może wziąć z sobą maksymalnie 500 Moherowych Beretów (dla przykładu kościół, który ma 10 kapłanów, może wysłać pod pałac 5000 Moherowych Beretów).
4. Jak długo kościół może posiadać krzyż?
Każdy kościół może posiadać krzyż maksymalnie przez 24 godziny. Po przekroczeniu tego czasu Moherowe Berety zostają wycofane spod krzyża. Po automatycznym wycofaniu jednostek kościół musi odczekać kolejne 24 godziny, aby móc ponownie walczyć o krzyż.
5. Jak przyśpieszyć marsz moherów pod pałac?
Jeżeli chcesz, aby Twoje Moherowe Berety dotarły szybciej pod pałac, możesz skorzystać z opcji przyśpieszenia. Każdorazowe przyśpieszenie skraca czas dotarcia pod pałac o połowę.
Koszt przyśpieszenia to 1 moherek.
6. Jak walczyć o krzyż?
Żeby zawalczyć o krzyż, wejdź na stronę Bitew o krzyż i wybierz opcję wysłania Moherowych Beretów pod pałac. Pamiętaj jednak, że aby wysłać jednostki, musisz posiadać odpowiednie uprawnienia w kościele (albo być jego założycielem).
7. Jak wygląda przebieg bitwy o krzyż?
W bitwie brane są pod uwagę parametry Moherowych Beretów.
Liczba Moherowych Beretów, biorących udział w rundach, została zwiększona w porównaniu ze świętymi wojnami.
Rundy w bitwach rozgrywane są od razu.
8. Na czym polega szpiegowanie kościołów pod pałacem?
Każdy kapłan z uprawnieniami do bitew o krzyż może za moherki kościoła swego szpiegować kościoły pozostałe, w bitwach uczestniczące. W tym celu wystarczy kliknąć w przycisk SZPIEGUJ. Po kliknięciu otrzymuje się informacje o tym, ile Moherowych Beretów zostało wysłanych pod pałac przez dany kościół. Ważne! Informacja widoczna jest tylko raz! Po odświeżeniu strony znika i możliwe jest ponowne szpiegowanie.